Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sylvia - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sylvia - WaarBenJij.nu

Praag

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

19 Oktober 2015 | Tsjechische Republiek, Praag

Hoihoi,

Wat was dit een heerlijk weekendje. Zaterdagochtend om half 7 gingen we weg, want om 8 uur ging onze bus vanuit Nürnberg naar Praag. Hier kwamen we om 12 uur aan. We moesten eerst even geld wisselen omdat ze daar geen euro's hebben. Daarna gingen we even onze spullen dumpen in het hostel dat midden in het centrum lag. Voor een hostel, zag ons hostel er prima uit! Daarna zijn we gelijk de stad in gegaan en naar de plekjes geweest die je gezien moet hebben. DE klok op het plein, de brug en een hele grote kathedraal. Sowieso zijn de gebouwen daar alleen al erg mooi met heel veel details. We hebben op het plein een heel apart brood iets gegeten met sowieso karamel en suiker en verder weet ik niet meer precies wat er op zat, haha! S'avonds zijn we ook weer terug gegaan naar de kathedraal, omdat je daar een super mooi uitzicht had over de stad. We kwamen ook een groep Tsjechen (waarschijnlijk van een vrijgezellenfeest) tegen en die konden gewoon Nederlands! We moesten dus wel een beetje oppassen met wat we allemaal zeiden, haha. Uiteindelijk lagen we om 11 uur weer op bed, maar na nauwelijks geslapen te hebben ging ons wekkertje weer "vroeg". Toen zijn we na een klein ontbijtje weer de stad in gegaan en zijn we in de bekende toren geweest met de bekende klok, waarvan ik op dit moment niet meer weet hoe het heet. Google noemt het het astronomisch uurwerk van Praag. Ook hier hadden we weer een erg mooi uitzicht en het was nog best hoog! Daarna nog even wat rond gelopen en de mooie gebouwen opgezocht. Onze bus ging om 4 uur smiddags weer terug... Dit was wel een vermoeiende reis na zo'n weekend en om half 10 waren we weer terug.

De stage gaat trouwens ook goed en is ook leuk (:

• 20 Oktober 2015 - 21:39

Baukje:

Hoi meisie,
    Leuk hoor om zo te zien wat jullie hebben gedaan dit weekend. Ben je al wat bekomen? Was wel vermoeiend las ik, maar zo zie je wel wat van de wereld... Maar een goede week weer, en we zien je volgende verslag wel weer verschijnen!
    Lieve gr.

• 21 Oktober 2015 - 13:21

Opa En Oma V D Werf:

Hoi Sylvia
    Dus jullie hebben een leuk weekend gehad
    Praag is een hele mooie stad ,te kort om alles te bezichtigen in een weekend.
    Kun je daar ook weer over mee praten .
    Mooi dat het met de stage ook alles goed gaat .
    Hier is ook alles prima .
    Groetjes liefs Opa en Oma

• 31 Oktober 2015 - 19:35

Ineke:

genieten altijd van je reisverslag!
    liefs uit midwolda

• 01 November 2015 - 12:43

Sylvia :

Lieef! Ik vind de reacties ook altijd heel leuk, hihi. Liefss