Weekend met pap en mam - Reisverslag uit Neumarkt in der Oberpfalz, Duitsland van Sylvia - WaarBenJij.nu Weekend met pap en mam - Reisverslag uit Neumarkt in der Oberpfalz, Duitsland van Sylvia - WaarBenJij.nu

Weekend met pap en mam

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

09 November 2015 | Duitsland, Neumarkt in der Oberpfalz

Hallo allemaal lieve mensen,

Wat een heerlijk weekend! Lekker even een weekendje met pap en mam. Vrijdag was ik om 12 uur vrij van stage. Gauw even wat gegeten en nog even snel boodschapjes gedaan, want ja ik moet toch wel even iets fatsoenlijks in huis hebben als pap en mam komen (; Toen heel snel naar het station want ik was alweer aan de late kant natuurlijk.. Toen ik daar aan kwam werd er omgeroepen dat er een technische storing was (Dit gebeurt dus niet alleen in Nederland). Al met al waren ze er ongeveer een uurtje later. Daar kwamen stiekem wel eventjes wat traantjes, maar dat was meer omdat het zo fijn was om ze even weer te zien! Toen zijn we naar mijn kamer gelopen (half uur lopen vanaf het station). Ze hadden heel wat meegenomen voor mij dus de koffer was hierna al de helft aan kilo's kwijt. Hier nog eventjes gekletst en koffie gedronken en toen zijn we met de bus naar het dorpje hiernaast, Pölling, gegaan omdat pap en mam daar overnachtten. Hier even hun eigen spullen onder gebracht en toen met de trein weer terug naar Neumarkt waar we even heerlijk gegeten hebben bij Pepe (de Mexicaan). Toevallig kwamen we na het eten andere studenten tegen. Ik ben toen maar met hun terug gelopen, want pap en mam waren al vanaf 4 uur 's ochtends wakker dus die waren er wel zat van..

De volgende dag gingen we om 10 uur met de trein naar Neurenberg. Hier even rond gelopen, naar de burcht geweest, de winkeltjes zijn ons natuurlijk ook niet ontgaan en nog even heerlijk gegeten en wat gedronken. Pap had hier eeeeindelijk zijn broodje Bratwurst gegeten. Had hij zich zo op verheugd. Nouja in Duitsland hoort dat er natuurlijk ook wel een beetje bij. Net als bier. Genoeg mensen beginnen in de loop van de ochtend al aan hun eerste biertje(s).
We waren rond 6 uur weer bij mijn kamer en pap en ik hebben toen pizza gehaald en voor mam had ik een croissantje met chocolade en 1 met pudding gehaald (Die lekkere broodjes vind mam natuurlijk veel lekkerder dan warm eten :) ) Toen hebben we dit als 3 studentjes opgegeten op mn kamer, haha! Een beetje behelpen hier, maar het kwam allemaal goed. Toen hebben we besloten dat het toch wel handig was als ik met hun mee ging zodat we de volgende dag gelijk samen konden reizen. Ik vond het stiekem ook wel even zo gezellig om even bij hun te slapen een nachtje. Weer lopen naar het station om daar met de trein naar Pölling te gaan. Hier aangekomen, was die man van het Gasthaus heel aardig, ik kon gewoon blijven slapen en hij haalde gelijk extra beddengoed op. Hier hebben we nog even wat gedronken en zijn toen maar gaan slapen.

Zondag gingen we om 10 uur weer met de trein naar Regensburg. Het was koopzondag hier dus alles was gewoon open! (Best uitzonderlijk voor Duitsland!!) Hier zijn we naar Schloss st. Emmeran thurn & taxis geweest. Dit was een heel mooi slot/ kasteel. Niet alles was open, maar we konden wel in de kerk die erbij hoorde, een hele mooie! Ook hadden we in een heel schattig restaurantje daar nog eventjes wat gedronken. (jammer dat de foto's het hierop niet zo goed doen...) Daarna zijn we via de smalle straatjes naar de Kathedraal gelopen. Hier zijn we ook nog even in geweest, dat was heel mooi! Op de pleinen waren ze al druk bezig met de voorbereidingen voor de kerstmarkt die over 2 week van start gaat.. De winkels liggen ook al vol met kerst spullen. Dit vond mam ook niet zo erg :) Tussendoor nog even heerlijk gegeten. Daarna verder gelopen naar de Donau. Als laatst nog even in het overdekte winkelcentrum gekeken. Deze was echt supergroot!! Even broodjes meegenomen van de bakker en toen maar weer richting huis. Na al dat lopen konden we niet voorbij gaan aan de taxi's op het station. Toen werden we gewoon even bij het ziekenhuis afgezet, dit vonden we (en onze voetjes) niet zo erg. Bij mij nog even wat foto's gekeken en nog gegeten en toen gingen pap en mam alweer weg....
Dit weekend ging zooo snel en was echt heel erg leuk! De tijd gaat hier sowieso enorm snel, dit weekend dus ook! De eerste dag stage van deze week ook alweer om, bijna weer weekend, haha!
Ik kijk er naar uit om weer twee weekjes thuis te zijn met kerst! Ik weet ook al dat mijn volgende stage in Enschede is. Dus dan ben ik waarschijnlijk een jaar van huis, maar de tweede keer wel dichter bij gelukkig :)

Bedankt voor het lezen, fijne week allemaal!
Liefs Syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 2961

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 05 Februari 2016

Stage

Landen bezocht: