Eerste weekend - Reisverslag uit Neumarkt in der Oberpfalz, Duitsland van Sylvia - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit Neumarkt in der Oberpfalz, Duitsland van Sylvia - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

07 September 2015 | Duitsland, Neumarkt in der Oberpfalz

Vrijdag vertrok de trein om 07.22u. Het eerste gedeelte moest ik alleen reizen. In Leer moest ik even overstappen en in Hannover zou ik de andere 2 meiden (Iris en Wieneke) zien. Het was maargoed dat ik van Leer naar Hannover een plek had gereserveerd, want anders had ik van Leer tot Neumarkt moeten staan. Om 15.50u ongeveer kwamen we aan op het station in Neumarkt. Hier stonden we echt verloren om ons heen te kijken.. Er was eigenlijk weinig te beleven – geen taxi’s , bussen etc. en geen bordjes om te zien waar we heen moesten. Uiteindelijk bleek dus dat we aan de verkeerde kant van het station stonden. Toen we de andere kant op liepen was hier inderdaad meer te beleven en stonden er gelukkig taxi’s met een GROTE kofferbak die ons naar het Klinikum kon brengen. Rond 5 uur uiteindelijk waren we in onze kamer. Die van mij was het vieste, dus ik baalde natuurlijk enorm.. Gelijk maar het ergste schoonmaken en de dag daarna maar verder.

Zaterdag ging ik ‘s ochtends eerst even stofzuigen en vooral alle spinnen en spinnenwebben weghalen. ‘S middags gingen we met z’n drieën naar Nürnberg, echt een hele mooie stad! Bij de MAC natuurlijk even gebruik gemaakt van de wifi, want we hadden toen in onze kamer nog geen internet. En even wat spulletjes gekocht om de kamer wat gezelliger te maken! 

Zondag was even een uitslaapdag, haha! Daarna even de omgeving verkend en toen het begon te regenen maar even op de kamer verder gekletst. En het was de dag om even uit te zoeken hoe het hier met het internet zat. ’s Avonds waren pap en mam en Irina superblij met het bellen. Na goed bericht kon mama (gok ik) eindelijk weer lekker slapen, haha!

Vandaag moesten we om 9 uur bij de school zijn. Deze staat eigenlijk naast het Wohnheim en het Klinikum , dus heel dichtbij. Hier ontmoetten we de verpleegkunde studenten uit Groningen en Peter, de begeleider hier. We kregen een rondleiding door de school en door het ziekenhuis, maar heb nu al geen idee meer waar alles precies zit haha. Ook gingen we nog door het oude gedeelte van het ziekenhuis en via allemaal benauwde gangetjes stonden we ineens in een supermooi kerkje. Deze werd voornamelijk nog gebruikt voor bruiloften. Oja we gingen smiddags ook daar eten (warm eten) echt superlekker! En heel veel keuze. En we hebben gehoord dat ze ook heerlijke broodjes hebben, dus die gaan we vanavond even testen.

Morgen begint onze eerste officiële stagedag van 8.00-16.30. Wel zijn we gelukkig om de vrijdag vrij. Zo hebben we wat meer tijd om leuke dingen te doen in t weekend. Voor nu denk ik dat dit eerst wel even genoeg was om te lezen (en voor mij om te typen) dus ik laat het hier maar weer even bij.

Liefs syl !

  • 07 September 2015 - 20:30

    Mama:

    lieve Sylvia..

    ik kon zeker na je telefoontje lekker slapen..
    blij dat je veilig aan was gekomen natuurlijk.
    we hopen dat je eerste stagedag soepeltjes verloopt..
    en reken maar dat we een weekend langs komen..
    ik hou van jou en ben supertrots op je..
    veel plezier morgen ..en tot snel..kusssss

  • 08 September 2015 - 18:30

    Gea:

    lieve syl , wat leuk om je belevenissen te lezen, tussen door ook gezellig een app sturen, zo houden we elkaar op de hoogte , ben ook trots op je en ze mogen daar in duitsland blij met je zijn.
    dikke xxx en heel veel liefs uit appingedam

  • 09 September 2015 - 11:38

    Opa En Oma V D Werf:

    Fijn dat je een goede reis gehad hebt, we hoorden het van papa.
    Maar we konden niet eerder reageren
    Wij vinden het leuk dat je een blog heb geopend.
    Blijven we even op de hoogte ik kan ze ook op de camping lezen.
    heel veel sterkte met je studie.
    liefs Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 2967

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 05 Februari 2016

Stage

Landen bezocht: