Hectische eerste week - Reisverslag uit Neumarkt in der Oberpfalz, Duitsland van Sylvia - WaarBenJij.nu Hectische eerste week - Reisverslag uit Neumarkt in der Oberpfalz, Duitsland van Sylvia - WaarBenJij.nu

Hectische eerste week

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

12 September 2015 | Duitsland, Neumarkt in der Oberpfalz

Afgelopen week erg veel indrukken en heel erg veel beleefd. Nieuwe taal, nieuwe mensen, nieuwe avonturen. De taal hier is nog best goed te verstaan als ze iets rustiger praten. Het spreken zelf gaat nog wel wat gebrekkig maar ook dat boekt vooruitgang . Tot 1 oktober loop ik bij de MRI mee. Dit is wel het moeilijkste, maar dan heb ik dat maar weer gehad.

Dinsdag was de eerste stagedag. Na deze dag was ik al best moe van het opletten steeds op de afdeling en qua taal. Daarom wilde ik (en iris) wel even een rustig avondje. Dit werd rond half 6 ongeveer al verstoord door een man. Wij hadden beide de kamer op de begane grond en zaten samen op mijn kamer. Ik keek eventjes naar buiten (het was natuurlijk nog licht) en ineens stond er een man in de bosjes steeds naar binnen te kijken. Mijn raam stond open en kreeg mijn rolluik niet dicht, omdat deze vast zat. Ineens stond de man echt pal voor mijn raam, echt supereng! Even later kwam ik erachter welke auto van hem was, omdat ik zag dat hij de deur dicht deed en op slot deed. Toen we hem niet meer zagen hebben we gauw alles dicht gedaan en zijn naar de school gegaan. Daar heb ik een foto gemaakt van zijn auto en het nummerbord opgeschreven, omdat ik het niet vertrouwde. Iris was in de school aan het bellen (het werd toen al donker) en ineens zag ze hem ook bij de school tussen de containers. Toen we weer naar huis liepen was zijn auto weg en stond de politie voor de flat. Iemand anders had die man ook gezien en de politie gebeld. Ik had de gegevens van de auto en moest dus een complete verklaring afleggen (zeer goed voor mijn Duits haha).
De volgende dag kwamen ze zelfs op stage langs, omdat ze nog wat informatie wilden hebben. ’s Avonds was de man weer voor het raam.. Toen hebben de jongens uit de flat hem weggestuurd en dat hielp! Donderdag kregen we te horen dat we verplicht moesten verhuizen naar een andere verdieping voor de veiligheid. Dit hebben we ’s middags maar gedaan en daarna zijn we even lekker de stad in geweest en gingen even uit eten. Eindelijk een rustige avond, zonder man en zonder zorgen. Vrijdag kregen we in de middagpauze te horen dat we ’s middags nog weer naar het politiebureau moesten voor meer informatie. Wij (in totaal met 4) dachten ‘oh dat doen we “even” ‘ . Uiteindelijk hebben we elk 45 minuten daar gezeten. Hier kregen we ook foto’s te zien van verschillende mannen en moesten hem aanwijzen (een vette creapy!). We mogen ’s avonds nu sowieso niet meer alleen over straat totdat hij is opgepakt. Hoop dat het nu rustig blijft en hopen op een rustigere week.

Gisteravond hebben we met alle Nederlandse studenten gebarbecued wat heel gezellig was. Vandaag zijn we met de studenten uit Utrecht naar Regensburg geweest, een hele mooie stad! We hebben hier 2 bruiloften gezien, gewoon buiten. We zijn ook naar een hele mooie kathedraal geweest en natuurlijk even een terrasje gepakt Foto’s volgen (hopelijk morgen). Morgen maar even een rustig dagje.

Volgens mij is dit verhaal al wel weer lang genoeg voor nu..
Oja, ondanks de hectische week gaat het hier prima met mij hoor

Fijn weekend nog allemaal!
Liefs Syl

  • 13 September 2015 - 19:26

    Opa En Oma V D Werf:

    Hoi Sylvia
    Hier alles goed met jou ook .
    Wij zijn blij dat het allemaal goed gaat.
    Dus jij hebt al weer heel wat beleefd deze week .
    Mooi dat je een andere kamer heb gekregen zijn papa mama en wij weer rustig .
    Dit is toch mooi zo n blog blijven we toch op de hoogte van je verhalen
    wij zijn blij dat je het zo goed doet
    veel succes liefs van opa en oma

  • 14 September 2015 - 16:07

    Ineke:

    nou saai is het bij jou dus niet!
    hopen dat de man gauw opgepakt word !
    en goed dat je verhuisd bent , je weet maar nooit
    leuk om te lezen dat je stage ook naar je zin gaat en de taal ook

    liefs van ons uit midwolda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Actief sinds 03 Sept. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 2988

Voorgaande reizen:

04 September 2015 - 05 Februari 2016

Stage

Landen bezocht: